Pernilla öppnar sitt lilla hjärta.

Har funderat mycket idag... Funderat på livet.

Mitt liv har verkligen förändrats något otroligt mycket dom senaste åren. Har gått ifrån att vara en oansvarig och kaxig typ till en tjej som står med båda fötterna på jorden och lever för sin familj. När jag tänker tillbaka på hur mitt liv har varit så kan jag inte fatta att jag sitter här idag och är nöjd med mig själv! Har gjort så mycket som jag inte är stolt över, men allt det glöms när jag tittar på min underbara son. Jag är så glad att jag och Dennis har satt en så underbar liten människa till världen!
Ända fram tills Theo föddes så trodde jag att jag visste hur det kändes att älska någon så det gjorde riktigt ont, men det visste jag inte. Nu vet jag... Nu vet jag hur det känns att älska någon så att det känns som att hjärtat ska explodera! Och när Theo tittar på mig med kärlek i blicken så vet jag att jag är det viktigaste i hans liv och att han älskar mig mer än något! Ibland när han ser på mig så tittar han med en beundrande blick precis som om han skulle vilja säga till mig att jag är det finaste han vet, att jag är det bästa i världen.
Att vara småbarnsförälder kan ibland vara väldigt jobbigt och krävande, ibland sprutar tårarna och man känner sig så fruktansvärt hopplös... Men den lyckan man känner när ens barn ler så att hela ansiktet lyser upp eller när ditt barn somnar i din famn av ljudet ifrån ditt hjärta, då försvinner alla negativa tankar, då känns det som det bara finns du och ditt barn i hela världen och du behöver ingen annan för att bli lycklig!

Theo är det bästa som någonsin hänt mig, han är det vackraste jag sett och jag skulle göra allt för min son!

Jag skriver inte ofta om mina känslor och tankar i bloggen för jag tycker inte om när det blir för personligt. Men här har ni ord som kommer rakt ifrån mitt hjärta i detta inlägg!

Ta hand om er!♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag kan verkligen instämma i det du säger Pernilla. Att du "har gått ifrån att vara en oansvarig och kaxig typ till en tjej som står med båda fötterna på jorden och lever för sin familj", kan jag absolut hålla med om. Förr kunde jag bara inte stå ut med människan du var. Jag tyckte du var pesten ;), men jag är säker på att det var ömsesidigt, eller hur ;)? Men nu däremot tycker jag att du har vuxit sååå mycket. Även om vi inte umgås och så, så har jag märkt vilken härlig person du har blivit Pernilla. En person som bryr sig om alla i sin närhet. Men det är nog som du säger, att du har lärt dig vad ordet kärlek betyder. Med detta ville jag väl mest säga att du verkligen har vuxit som människa i mina ögon. Ha det så bra! Kram Emma

2009-01-12 @ 00:09:19
URL: http://emmajeppsson.blogg.se/
Postat av: Tilda :)

Hej min kära Pernilla!

Ja, även om vi inte e så bra på att träffas (än ;P) så kan jag hålla med om att du vuxit, på så många sätt. Du har mognat o fått andra värderingar här i livet. Men jag vill att du ska veta att du var en lika fin person då som du är nu. Du hade bara det lite kämpigare än många andra av oss.. O du har en lika stor plats i mitt hjärta idag som du hade för 3 år sen.. Du e fantastisk, glöm inte det ;)

Kramar// Din Vän

2009-01-12 @ 04:04:15
Postat av: Malin

2009-01-14 @ 13:44:28
Postat av: Malin

Gud vad fint skrivit gumman. Jag vet att Theo älskar dig precis så mycket som du beskriver, om inte mer!! Du är hans allt!

Glöm inte att titta på Tv4 ikväll klockan 20.00, kanske du får se mig!! Om inte annat får du se några av mina kollegor och hotellet jag arbetar på =)

2009-01-14 @ 13:46:51
URL: http://olssonmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0