Rutiner?

Jag har inte mycket rutiner, men ändå har jag några saker jag gör varje dag!:

♦När jag vaknar på morognen av att Theo är hungrig så är det första jag gör självklart att ge han mat.

♦Sen blir det blöjbyte och oftast så får ha vara kvar i pyamasen en stund till om vi bara ska vara hemma, men högst till nio!

♦Sen blir det lite tv/data samtidigt som jag försöker underhålla Theo.

♦Efter det blir det frukost för min del. Då jag även tar min vitamin + p-piller + Berocca.

♦Brandie brukar jag inte släppa ut försen vid tio, för hon är en riktig sömntuta. Sen brukar hon vara ute nästan hela dagen om det inte är för kallt!

♦Sen när klockan är ungefär tio-elva så brukar Theo sova en stund. (beror helt och hållet på om vi gått upp sex eller åtta)

♦Sen gör vi det vi planerat att göra under dagen, har vi inget planerat så försöker jag underhålla han så gått det går. Går en promenad om det är fint väder.

♦När dennis kommer hem halv fem så lagar vi middag och äter. (om jag inte redan lyckats laga middagen själv)

♦Sen blir det lite ärenden om det behövs.

♦Sen sätter vi oss framför varsin dator eller så kollar vi på tv.

♦Sen nattar vi Theo vid åtta-nio. (var fjärde dag blir han även badad innan sista målet mat)

♦Efter det blir det dusch mm.

♦Sen lite mer tv, antingen i soffan eller sängen.

♦Efter det så nannar jag.

Detta är en vanlig vardag för mig om jag inte har något bestämt som tex fika, bvc eller något annat. Oftast hittar jag ju på något varje dag. Sen tvättar jag och städar oxå varje dag men det gör jag när jag har tid underdagen, typ när som helst!

Hur ser din vardag ut?
Jag utmanar alla som vill skriva om sina rutiner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0