Bebis-shopping!

Igår på jobb var jag rktigt trött! Får inte sova ordentligt på nätterna längre.. Bebben rör sig, eller så vaknar jag själv av att jag försöker vända mig eller så är det bara fruktansvärt varmt. Men men det är väll lika bra att vänja sig att man inte kommer få sova så bra i fortsättningen, men sen samtidigt ska jag ju inte jobba då:S

När jag hade tagit igenom mig dagen på jobb så körde jag hem och kramades med min vovve lite. Jag tror jag hann lägga mig ner i sängen och vila kroppen i fem minuter, sen kom dennis hem. Då gjorde vi oss iordning och körde till svedala, skulle kolla in babykläderna på swedala quality outlet. Där var mycket sött där och vi köpte en del:-P Köpte i lite mindre storlekar nu så att vi har nått som passar han när han kommer ut:-P Sen när vi var klara där körde vi till NovaLund. Där shoppades oxå en del babykläder, sen köpte jag även en sån här amningsbh som man måste ha och dom är så fula och den kostade 300kr! Men men det är ju ganska praktiskt ändå! Dennis köpte en tröja till sig själv. Det blev ju mest shopping till lillen, men det va ju därför vi åkte iväg. Jag tyckte det var så kul för det var Dennis som valde dom flesta kläderna, annars brukar det vara jag som handlar kläder. Så det va kul att han oxå ville vara med och välja vad den lille ska ha på sig:)
Så nu ska vi väll ha kläder så det räcker dom första veckorna i alla fall, sen ska vi ju ändå till ullared i november:)
Nu måste vi bara till IKEA en dag och fixa hyllor till bebbens garderob, för det går bara hänga i den. Så jag har fått trycka upp alla kläder på den hyllan som är längst upp och där är typ inte plats för en ända strumpa till:-P Ska bli skönt sen när man fixat hyllor så man kan tvätta alla kläderna och lägga in dom lite organiserat:)

När vi kom hem från Lund köpte vi med oss glass och gick in till dennis mamma och bjöd på glass för johan fyllde år:-P Ska fira han på lördag, men kände ändå att man fick ha med sig nått när man sa grattis. Sen efter en kort stund där inne så fick vi gå hem till våran Brandie för hon hade varit ensam mycket. Sen var det typ läggdags!

Idag blir det jobb igen. Sen när jag kommer hem ska jag städa lite och även baka tror jag. För om det nu blir som vi tänkt oss så blir det ju lite tjejkväll här imorn och då tänkte jag ha bakat lite så man har nått att bjuda på:) Anniken skulle ju fixa med maten:)
Sen kommer nog Dennis Pappa och farmor hit på söndag och då kan det ju vara bra att ha nått att bjuda på.

Jag känner mig så stressad, det känns som det finns miljoner saker man vill ha fixat innan bebben kommer:S Men egentligen är det inte så mycket. Måste bara köpa badbalja, kisseskydd till sängen och fixa garderoben, det är typ det viktigaste. Sen måste vi ju iförsig ringa lite samtal och skriva på lite papper i med att jag och Dennis inte är gifta. För att inte tala om att hela rummet ska hinnas målas oxå, och varje helg får vi ju nått viktigare att göra:S Haha ja det löser sig nog ändå!

Jag verkligen älskar min Dennis så sjukt mycket! Känns som känslorna blir starkare och starkare ju mer tid som går och ju mer vi går igenom. Jag hoppas med hela mitt hjärta att det kommer vara du och jag föralltid♥

Nu får jag käka lite frukost och ta in lilla Brandie som varit ute sen dennis körde halv sju. Så nu är hon väll lite avsprungen:)

Allt för mig!



Kommentarer
Postat av: Emma

Tipsar om att köpa en takfläkt på Ullared, gjorde jag förra veckan när jag var där. Underbart najs att ha igång i sovrummet under nätterna. Tror den kostade 199:- och då utan lampor. Det var den billigaste, men jag är verkligen nöjd med den!

Jag tyckte inte heller att det fanns jättemycket bebisgrejor där heller, men det kanske bara var jag som missade något?

Iaf, kör på en sån takfläkt, man behöver luftas ibland ;) haha.

Pusspuss!

2008-09-04 @ 09:54:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24711
Postat av: Anniken

Stressa inte vännen!

Om du känner att du har ont om tid och så, så känn dig inte tvingad att baka något för våran skull. Det blir nog så bra så ändå :)

Längtar tills imon! :D

2008-09-04 @ 10:42:44
URL: http://anniken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0