Nu är jag mammaledig!:)

Igår var jag hemma ifrån jobb för jag var riktigt dålig.. Hade en fruktansvärd natt som bestod av X antal toalett besök och ungefär två timmars sömn.. Inte alls kul! Men senare framåt eftermiddagen mådde jag lite bättre och när dennis kom hem körde vi till svedala, syrran va oxå med. Körde hem till mamma och bengt för att rensa ut deras förråd på våra saker. Jag slängde typ allt förutom tre lådor som bestod av leksaker i bra skick, barnböcker, lite av mina gamla skolböcker, foton mm. Det  var ganska kul att gå igenom allt och titta på sina saker man hade när man var liten. Att se just den där teckningen man målat när man var fem spm man var så stolt över var riktigt rörande:-P Fast nu är ju jag lite extra känslig kanske med alla graviditetshormoner hehe!

Efter svedala blev det hem till sjöbo igen, lämnade jusse vid bussen som hon tog "hem" till bjärred. När jag och dennis kom hem blev det myspys i soffan en stund, somnade nog till hur många gånger som helst innan jag insåg att det nog var dags att gå och lägga sig.. Sov underbart skönt hela natten utan minsta störningen, skönt!

Imorse blev det brått för jag orkade inte gå upp i tid så det blev till att stressa till Ystad för att hinna till barnmorskan i tid. Besöket gick bra och allt var bara bra med våran bebbe:) Pratade även lite om förlossningen, om hur jag käne inför det och så.. Sen tjatade hon lite om mitt låga blodvärde oxå:S
Innan jag körde från ystad så blev det frulle på mcd och hade trevlig pratstund med både therese och anniken:) Är så skönt att få träffa nån på sin egen ivå ibland och bara få skratta lite:-P
Klockan blev mycket så jag fick köra till jobb direkt efter ystad. Skulle egentligen bara lämna nyklarna och ta mina kläder imed att jag inte kände  mig helt pigg, men när jag kom dit så fick jag dåligt samvete för dom va lite folk, så jag jobbade mellan elva och två.
Och nu börjar äntligen min mammaledighet:) Ska bli skönt att få ta det lite lugnt och varva ner nu innan bebben kommer.

Efter jobb idag körde jag och dennis in till malmö och fixade en massa viktiga saker som vi har haft kvar att fixa. Lite av grejorna löste sig och resten för vi ta sen.

Men nu ska jag faktiskt gå och ta en lång skön varm dusch och sen ska jag och Älsklingen kolla på en film som vi hyrt:)

Allt för mig denna fredag!

Kommentarer
Postat av: martina

jag är så lycklig för din och Dennis skull :) nu kan jag hälsa på dig massor när du går hemma hjärtat;)

älskar dig min vän!

2008-09-12 @ 22:14:09
URL: http://martinapedersen.blogg.se/
Postat av: Anniken

Jag blev glatt överraskad när du satt där i P-matsalen. En bra start på min morgon!

Kom ihåg att jag finns för att fördriva din tid om du nu någon gång går och inte har något att göra :)

Kramen!

2008-09-13 @ 09:27:32
URL: http://anniken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0