Helgen!

Helgen har varit hel okej. Målade typ hela dagen igår, fixde även garderoben till Bebben. Så idag tvättar jag alla babykläder så jag sen kan lägga in dom i garderoben:)
När vi hade målat klart igår så blev det middag på Empoli för vi orkade inte laga nån mat:-P Sen när vi kom hem blev det en höstig, men mysig promenad med brandie över ängen här vid oss:) Jaja äng kan man kanske inte kalla det för dom håller på och bygga hus där så det är nog snarare en byggplats men där är fortfarande lite äng kvar att gå på.
När vi kom hem blev det lite tv-tittande, men efter bara en timme kände Pernilla tröttheten komma smygandes så jag gick och nannade tidigt. Skönt nu när man får sova hela nätter! Men det är väll kanske bara tillfälligt, kommer väll ha fler dåliga nätter nu innan bebben kommer antar jag. Sen lär man ju inte få så mkt sömn iheller men då känns det i alla fall som att man har en anledning till att inte få sova.. Nu känns det bara som människoplågeri!

Idag blev det mys i sängen länge... Vaknade vid åtta, men jag log kvar tills halv elva tror jag. Skönt! Gick i morgonrocken ända tills halv ett när jag fick gå in och duscha för vi skulle vara på middag hos dennis farmor vid två.
Det var trevligt med lite god mat och fick även pratat med Daniel och Johanna lite nu innan dom åker upp till Vadstena igen. Nu kommer dom inte ner igen försen bebben kommer.. Och jag har sagt till Daniel att han ska köra lugnt ner när det väl e dags, men känns som att han inte riktigt lyssnar på mig..hehe!
Målningen pågår fortfarande.. Dennis målar fondväggen en sista gång, sen ska bara boarden och dumbo upp:) Kommer nog bli jätte fint tror jag. Jag kommer självklart lägga upp bilder när det är klart! Antar att det blir klart imorn eller övermorn. Sen är det ju snart dags för en magbild igen, eller?
Nu ikväll ska jag nog gå en promenixa med Brandie. Hon börjar äntligen bli bättre och jag kan säga att det känns underbart att slippa se henne ligga och gnaga på tassarna hela tiden.
Sen när jag kommer hem igen blir det väll lite tv kan jag tänka mig, ensam mamma söker ikväll juh;) Det går bara inte missa!

Imorn blir det Ystad vid fyra, vattengympa..skönt! Nån som har lust att fika på förmiddagen kanske???

Snart åker Malin:( Hon bara lämnar oss här i höstiga Sverige:(

Ne nu blir det promenad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0