Matlagning!

Jes... Pernilla lagar mat, eller ja inte just nu för potatisen tar en j*vla tid! Men det är Mousaka som står på kvällens meny, mums! :)
Enligt receptet så ska potatisen vara råa när man sätter in mousakan i ugnen, men hur länge den än står inne så blir potatisen alltid lika hårda:S Så jag har börjat med att koka potatisen innan jag sätter in det i ugnen och sen har jag den inte inne lika länge. Sist jag gjorde så blev det skit bra! :)
Så när dennis kommer hem från affären blir det till att göra klart maten, äta och mysa!
Har inga planer för kvällen, men nått hittar vi nog på för att slippa vara hemma och längta ännu mer.
Dennis tog på sig att jobb imorn mellan 7 och tolv så jag antar att det i vilket fall som helst inte blir en sen kväll ikväll.
Lite synd bara.. Får inte min sovmorgon med älskling som jag längtat efter.. Men på söndag, då blir det morronmys!:)

Ne nu får jag gå och kolla till mina potatisar!:)

Kommentarer
Postat av: naddie.

vad gott! :D så brukar jag med göra! jag har världens bästa tips till och koka potatis : en tryckkokare! tar 15 min och potatisen är färdig :D LOVE IT!

2008-10-10 @ 16:45:45
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: naddie.

jag kollade iof bara snabbt på den och fick tag i en STOR storlek :P ska kolla på den igen nästa gång jag är i stan lite mer noggrant! :) tycker sånna är så himla söta annars :D helt perfekt i början med eftersom det kommer ju vara mitt i vintern när mitt lilla pyre tittar ut :D gud vad jag längtar :D

2008-10-10 @ 18:04:14
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Anniken

Vad kreativ du är. Har nog typ aldrig ätit en hemmalagad sån. Och du säger att du inte kan laga mat. Den tror jag inte på längre:)

2008-10-11 @ 14:50:44
URL: http://anniken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0