Lördagmorgon...

Vaknade tidigt denna lördag som vanligt, redan vid halv nio. Men huvudsaken är att jag fått sova inatt och det har jag:D
Vaknade iförsig när dennis gick upp och körde till jobb vid halv sju oxå, men då somnade jag om ganska snabbt igen.
Han slutar vid tolv och sen ska han köpa med sig bullar hem så vi kan äta frukost tillsammans ändå:) Mysigt!

Igår kväll blev det en film och godis med Älskling. Vi såg Hancock, faktiskt bra fast den var en aning overklig men det var väll det som var hela charmen antar jag.
Hade kanske kunnat följa med Syrran, Jemmo, kusinen och hennes pojkvän på bio om vi velat men jag har så fruktansvärt svårt att sitta still nu i slutet..får ont i hela kroppen! Plus att dom sist gånger vi varit på bio har bebbe sparkat så mycket att jag knappt kunnat koncentrera mig på filmen:-P Så det fick bli en mysig hemma kväll istället! Vi får passa på att njuta av varandra ordentligt nu, blir nog rätt lätt att man inte har lika mycket tid för varandra sen. Men jag och dennis har bestämt att vi måste ta oss tid för varandra! tur som är så har vi ju farmor bara en dörr bort så vi kan ju lämna in lillen där en timme ibland när vi vill vara ensamma:) Man får ju absolut inte glömma bort varandra, för då slutar det oftast med att det inte funkar längre. Kärlek har man alltid tid med, bara man vill!

Inga jätte speciella känningar idag iheller.. Lite ont nere i magen och ont pga foglossning. Men kan ju vara som BM säger att man inte alls behöver ha några känningar försen det verkligen är dags. Kan ju hoppas på det, i så fall har jag ju egentligen tur som slipper gå och ha ont flera veckor innan. Men man vill ändå ha ett tecken att det är på gång, bara ett litet kanske?
Förstfödorskor går i snitt 4 dagar över tiden vad jag har hört. Snälla låt mig vara en av dom! Sen kan man ju oxå gå två veckor över, och som i ystad får du gå hela tre veckor över tiden innan dom sätter igång en!!!
Men det var en lättnad när BM sa att även om jag går lång tid över tiden kommer bebben ändå inte vara stor, hon tror att han kommer väga runt 3500g ändå imed att den är ganska liten. Hon sa i alla fall att det är omöjligt att det blir en sån bebis som dennis var, han vägde 4800g och var 54cm lång !!!! Så liten lättnad var det när hon sa att vår kommer hålla sig "normal"stor :)

Vi längtar efter dig Lillen!♥ Du får komma ut snart och göra dagarna värda att gå hemma, har ju jätte tråkigt... Och vi är ju så nyfikna vad du är för en liten krabat?

Idag har vi inga direkta planer iheller, får ta dagen som den kommer. Planerar ju inte in något längre nu när man inte vet när han hade tänkt komma ut!?

Nästa gång vi ska till malmö måste vi köra in om babyland och köpa vårt lamm som vi velat köpa ett tag. Det är ett goselamm till bebben som gör jätte mysiga ljud ifrån sig bla en människas hjärtljud, vågor och nån andra ljud. Kan ju vara mysigt för bebben att få höra nått ljud den känner igen, för mina hjärtljud är ju det den hör hela tiden där inne:)
Lammet kostar 349kr, men jag tror faktiskt att den är värd pengarna:)



Nu nä ska jag ta och göra mig ett glas oboy och slå på tvn en stund. Sen blir det duschen och frulle med Älsk! :)

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: jane

Lycka till! Spänande när det bara är dagar kvar ju!!

2008-10-11 @ 13:03:32
URL: http://gumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0