7 Oktober -Det magiska datumet!

Sitter här och äter kanelbullar till frukost och deppar...

Idag är det magiska datumet, alltså det beräknade förlossningsdatumet (BF). Men ingen bebis kommen än inte!
Känns som att jag borde vara glad att äntligen vara i mål efter ett nio månader långt maraton, men vet inte varför men istället känner jag mig som en förlorare:S
Helt sjukt vad detta kan påverka en psykiskt. Har inte varit så här deppad på väldigt länge..
Det jobbigaste av allt är nätterna.. Jag vågar knappt gå och lägga mig längre för jag vet vad som väntar mig. Hela natten går ut på att ligga och vända och vrida sig, tänka en massa, oroa sig en massa och många gånger har jag till och med mått så dåligt att jag fått gå in på toa för jag trott jag skulle kräkas!
Detta är inte bra för mig.. Ju längre tiden går desto mer tänker jag och desto mer hinner jag skrämma upp mig själv innna förlossningen.
Antar att det är värt allt detta.. För när vår son väl kommer till världen kommer nog allt detta vara glömt och man kan börja leva igen:) Börja leva ett helt nytt liv tillsammans som en familj!:) Familjen Sidnor/Andersson<3 Mår bra av tanken..
Det som är jobbigt är att mina tankar kommer inte förbi förlossningen.. Det är inte ofta jag tänker tankar om våran familj och våran framtid. Utan jag stannar precis vid förlossningen och allt som skräms där och kommer inte förbi.. Hade jag bara kunnat tänka lite mer positivt, tänka på allt vi kommer få vara med om som är så underbart..då hade jag nog mått bättre.

Ja usch vilket deppigt inlägg.. Men ibland behövs det skrivas lite sånt oxå. Dom som läser min blogg läser trots allt om mitt liv.. Och mitt liv är inte perfekt och inte alltid en dans på rosor.

Idag önskar jag min syster lycka till! Hon sitter just nu och väntar på sin heting på flygplatsen i köpenhamn. Gud va nervös jag hade varit! Hoppas allt går bra och att ni får två underbara veckor tillsammans!:)

Idag vet jag inte riktigt vad som händer.. Kanske ska fika med Sanna om det löser sig så vi kan fika i Sjöbo för jag har ingen bil så jag kan ta mig till Ystad plus att jag tycker det kostar för mycket att flänga dit hur ofta som helst!

Brukar ha uppdaterat min blogg vid den här tiden på dagen, så jag får väll ha skrivit klart nu så folk inte tror man ligger på BB. (även om jag önskar det vore så)

     

Här är magen först i vecka 39 och sen i vecka 40. Som ni ser så ser den större ut i vecka 39, men det är för att den sjunkit så mycket nu.

♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: naddie.

håller tummarna för dig att han kommer idag :)!

2008-10-07 @ 11:04:22
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Emma

Usch ja.. Jag hoppas att det kommer gå över.. Det är jobbigt.. Och jag kan tänka mig hur jobbigt du har det på nätterna. Själv hoppas jag på att även det ska gå över så man kan få sova ordentligt. Går ju upp minst 2 ggr per natt o jag börjar bli lagom less på det. Måste vara tusen gånger värre för dig.. :( Men snart kommer han nog. Han kan ju inte stanna där inne för alltid.

Tänker mycket på dig gumman. Puss!

2008-10-07 @ 11:19:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24711
Postat av: Emma

Just ja! Glömde säga att bilder kommer nog ikväll eller imorgon. Måste bara få lite hjälp av S, annars blir det bara fel :P

Puss

2008-10-07 @ 11:21:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24711
Postat av: Rebecca

Håller tummarna :)

2008-10-07 @ 11:55:42
URL: http://littlefootprints.blogg.se/
Postat av: Emma

Pernilla, det kommer säkert att gå jättebra med den kommande förlossningen! Du måste tänkta positivt :P, förstår att det kanske inte alltid är så lätt, men försök ;). Vi är många som tänker på dej! Kram

2008-10-07 @ 16:21:13
URL: http://emmajeppsson.blogg.se/
Postat av: BoeL

2008-10-07 @ 17:41:08
URL: http://boelystad.blogg.e
Postat av: BoeL

Förlossningen kommer gå jättebra! Du kommer vara världens starkaste människa och du kommer snart få hålla i din lilla pärla!

Efteråt kommer ni få görgott kaffe å mackor å bara sitta å gosa å mysa med varandra å er nyfödda son.

Sen kommer ni få komma till BB å i lugn å ro lära känna erat nya liv. Det liv som är ni. Ni kommer sitta å titta på hans ansikte, försöka hitta hans drag å vem han är lik å ni kommer att vara världens allra lyckligaste!!!



Gå nu inte ner dej för mycket!

2008-10-07 @ 17:43:53
URL: http://boelystad.blogg.se/
Postat av: nicole

hej grattis..Jag har oxå en bebis hon heter Melody och är 6 månader.vad kul att det går så bra för dig du har hus, hund och snäll kille, jag har hund,lägenhet och en snäll kille hehe. var inte orolig för förlossningen för det är inte så jävla farligt mitt tog 5 timmar och nu efter 6 månader saknar jag graviditeten ocg förlossningen för det var helt häftigt inte helt smärtfritt men inte heller så farligt som alla sa.du får ha det så bra vet inte om du kommer ihåg mig..Puss Nicole från nydala

2008-10-07 @ 19:49:39
URL: http://nikiiita.blogg.se/
Postat av: Anniken

Med all rätt är du orolig. Herregud, din livs upplevelse ligger vid dina fötter. Klart du får vara orolig och spänd över hur det kommer bli. Sen är jag säker på att när du håller den lille i famnen kommer du inte tänka tillbaka på det onda och negativa med förlossningen och graviditeten. Utan allt kommer vara som en suddig dimma och du kommer leva i det underbara nuet.

Oroa dig inte för livet efter BB, du har redan växt så mycket så du kommer bli en helt fantastisk mamma!

<3

2008-10-08 @ 07:30:06
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Alina

Godagens:)

2008-10-08 @ 07:33:35
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0