Massa massa tankar..

Konstig.. En del folk som man inte haft så bra kontakt med innan börjar höra av sig nu. Varför? Vad vinner dom på att jag är gravid? Har man inte visat intresse innan varför ska man då göra det nu? Sen en del vänner verkar nästan ta avstånd ifrån en. Kanske inte är så roligt att vara vän med en person som har fast förhållande och sen barn oxå? Men det borde ju inte spela nån roll, jag kommer ju fortfarande vara samma Pernilla fast kanske lite klokare. Men man har ju verkligen märkt den senaste tiden vem som är ens riktiga vänner och hur omogna vissa andra är! Jag lever inte i den världen längre när man söp varje helg bara precis för att hitta sig ett ragg! Jag har haft mitt "roliga" liv redan, kanske till och med lite för tidigt i livet. Visst kommer jag följa med ut och festa nån gång då och då, jag hade ju inte tänkt att gå och bli helt tråkig, men jag kommer ha mer än mig själv att tänka på. Livet tar ju inte slut bara för att du får barn!
Det händer så sjukt mycket i mitt liv just nu och jag hinner knappt med i svängarna. Ska bli sjukt roligt att flytta, att äntligen få något som jag och dennis kommer bygga upp tillsammans, som år vårt! Sen kan jag inte beskriva med ord hur jag känner inför att jag ska bli mamma, det är en helt underbar men lite skrämmande känsla. Bebisen har verkligen börjat sparka ordentligt där inne nu och det känns verkligen hel skumt men jätte mysigt. Känns konstigt att veta att man har ett liv inuti sin kropp:S
En sak som oroar mig är Brandie.. Jag älskar ju min tös så sjukt mycket och jag hoppas hon kommer reagera bra när bebisen kommer. Den senaste tiden har jag överlåtit mycket som har med henne att göra på Dennis, just precis bara för att dom ska få en bättre relation så att brandie inte blir helt förstörd när jag inte har riktigt lika mycket tid med henne. Det värsta som kan hända är att hon blir svartsjuk på bebisen och blir aggresiv och det är just det jag försöker förhindra. Men sen samtidigt så har hon ju haft två kullar valpar själv och vet hur man tar hand om småttingar så det borde ju inte vara nån problem. Hoppas inte det! Kommer absolut inte låta Brandie hamna i bakgrunden i alla fall, jag får verkligen ta mig ordentligt med tid till henne oxå!
Så nu har jag skrivit av mig lite av mina tankar... Klaga lite får man göra ibland:-P

Nu till något roligare...
Ikväll kommer Syrran och Andy hit och ska kolla på fotbollen med mig och Dennis. Ska bli skoj att få träffa syrran, sen åker hon upp till gävle igen om några dagar. Vi ska laga lite mat idag och sen kolla på fotbollen och kränga godis:-P

Idag är det svalt ute så det blir nog en lång promenad med min brandie skulle jag tro. Men nu ska jag gå och duscha hade jag tänkt. Ciao!
 

Kommentarer
Postat av: GuppyFisk

Nyhetens behag kanske? Synd att det ska vara så..

Jag är iaf vid din sida hela tiden, med eller utan bebis :)

Pusssssss

2008-06-10 @ 13:46:22
URL: http://guppyfisk.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0