Sova på soffan...

Har jag gjort både inatt och igårnatt. Har nämnligen haft sån fruktansvärd hosta att jag väckt Theo med jämna mellan rum så att nätterna blivit katastrof för han vaknat hela tiden. Så jag bestämde mig för att sova på soffan så att han kunde få sova ordentligt. Och inatt var en ritkigt bra natt, han sov mellan 22-05 precis som han gjorde varje natt innan jag blev dålig. Så man kan ju hoppas på att dom sämre nätterna berodde på min hosta så att han inte kommer komma tillbax till den perioden då han vaknade var tredje timme. Men nu äter han ju oxå mer så att han håller sig mätt längre. Igår tex, då åt han hela 180ml! Och han kräktes inte ut mycket av det=) Sen ville han inte äta på nästan fem timmar!
Man blir så glad för varenda litet framsteg som underlättar vardagen. Bara att få sova mellan 22-05 är lixom drömmen! Sömnen är så otroligt viktig, sover man inte ordentlig så kan man nästan vara kapabel till vad som helst till sist för man blir helt störd! Då när jag knappt sovit alls dom tre första veckorna så var jag ju inte människa, jag var så trött att jag inte ens kände hur trött jag var längre. Istället så reagerad kroppen och jag kunde vakna helt plötsligt och må riktigt illa plus att så fort jag reste mig så höll jag på att trilla ihopa igen. Mycket viktigt det där med sömn! Även för tålamodet!
Tänk på det ni som är gravida eller har smått, passa på att sova så mycket som möjligt när ni väl kan! Jag var så dum att jag valde att ha lite egen tid tex blogga istället för att sova tills jag insåg att det inte funkade att hålla på så. Sen var det väldigt svårt för mig att sova på beställning, theo sov kanske en timme i taget på dagarna ibland och då skulle man hinna somna och allt på den stunden.
Jaja nog med sömnsnack nu! Bara tips till er som ska ha bebbar..  Man tar ju sömn förgivet när man inte har barn och fattar inte riktigt innan man får barn hur lite man får sova och hur mycket man borde uppskattat det innan=P
Men jag ser inget problem med det nu, för Theo sover ju nästan alltid hela nätter=) Jag har som sagt haft ritkig tur!

Trodde aldrig att jag skulle skriva så har mycket om bebis-grejor och om Theo som jag gjort i denna blogg, men det blir ju så. Det är ju det som är en stor del av mitt liv just nu. Och dom som tycker det är intressant läser ju=)

Måste bara skriva att jag blir så arg på alla dom människor som påstår att man inte kan göra allt det man gjorde innan när man får barn, bullshit! Visst du kan ju inte supa var varannan helg men livet tar ju verkligen inte slut bara för att man får barn, tvärt om det börjar då!
Jag festar fortfarande nån gång ibland när de är nån kul fest, men jag sitter ju inte på nån sunkig hemma fest och bara dricker för att det ska va så! Åker och shoppar gör jag och Dennis fortfarande mycket, inte lika mycket pga att det blir ju ett litet projekt att ta med allt och fixa och dona så vi sticker ju inte till Nova en gång i veckan längre;) Men det gjorde vi mest för att vi var rastlösa, nu har vi ju en Theo och väljer andra saker framför att gå i affärer=) Men det är inte jobbigare att shoppa med en bebbe, iallafall inte med Theo för han brukar alltid sova när han hamnar i vagnen=P
Sen vissa hobbys och intressen gäller det ju att man inte tappar, är man två så får man ju turas om att ta hand om bebben om den ena vill hitta på något. Det gäller att ge och ta! Tex så ska jag snart börja träna nån gång i veckan, då får ju Dennis ta hand om Theo och sen när det är något han vill hitta på så tar ju jag han. Svårare än så är det inte! Så att man måste sluta med en massa saker för att man får barn är bara en ursäkt som kommer ifrån lata och bekväma människor! Så det e så!

Ikväll ska vi på den efterlängtade återträffen med vår föräldrargrupp vi gick i:) Ska bli så kul att se alla bebbar och föräldrarna oxå såklart!
Någon av er som är gravida som ska gå föräldrarkurs?
Jag rekomenderar det verkligen, man lär sig så mycket! Jag hade ju läst varenda sida på internet om graviditeten men dennis hade ju inte en susning om något så föräldrarkursen var jätte bra för att han skulle lära sig och ha kol han oxå! Och sen andas man inte och sånt som dom visar på film, vi lärde oss hur man skulle andas en gång när vi var där och det bara visade honlite snabbt och sen fick vi testa själv. Men däremot på vattengympan som jag gick så fick man andas mer. Men det rekomenderar jag oxå starkt=) Det var riktigt skönt.. Den där tunga jobbiga kroppen blev alldeles lätt i det varma vattnet.

Funderar på att börja på babysim med Theo. Ska nog fråga min gamla barnmorska ikväll när vi ses på träffen eller så frågar jag på bb på torsdag. Ska ju dit på samtal. Dom ringde mig förra veckan och frågade hur det var och så.. Och dom tyckte att jag och Dennis skulle komma dit och prata igenom förlossningen så att jag inte ska vara rädd för framtida förlossningar imed att jag blev ganska chockad och rädd och fattade inte riktigt vad som hänt efteråt. Kan ju vara bra att prata om det=) För just nu känner jag att jag inte vill föda fler barn vaginalt pga rädsla och jag vill inte vara rädd för jag kan verkligen tänka mig fler barn i framtiden=)

Gud vad detta inlägg blev långt. Frågan ärom nån orkat läsa hela? Ni öppnade säkert sidan och såg hur mycket där va och stängde ner den igen hehe!

Jag får väll ta och göra mig i ordning och gå och handla!
Ha en bra dag alla!



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag orkade läsa hela! :P o fick avslutningsvis se en helt underbart fin bild =)

låter mysigt med julbak, blir lite avundsjuk, men jag har faktiskt också ätit lussebulle!!

2008-12-15 @ 10:30:24
URL: http://olssonmalin.blogg.se/
Postat av: Anniken

Hihi okej. Det dar med bloggkoll vill jag ocksa vara medlem i. HAr varit sa sur att man aldrig kan se vem som skrivit. Hur gor jag?

Hoppas allt ar bra med dig. Jag saknar ocksa att kunna folja dina bloggar varje dag men jag gor mitt basta.

Puss.

2008-12-15 @ 15:52:34
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Anniken

Jag laste vartenda ord.

Sjalvklart har inte ditt liv tagit slut, det har bara fatt ett annat utseende.

Och bebisim..Det tycker jag absolut att du ska ga pa. Jag gick pa det som liten och slutade inte simningen foran 10 ar senare. Man blir ett riktigt litet vattendjur :P Plus att det ar en kul sak att gora foraldrar/barn :)

Hoppas att du snart ar riktgit frisk.

Kramkram

2008-12-15 @ 16:08:32
Postat av: Camilla

Samma här...läste hela ditt inlägg, de e jätte mysigt att läsa varenda ord du skriver, känner igen de så väl! puss o kram på er! camilla

2008-12-16 @ 19:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0