Tänder på väg!!!!

När jag tittade i Theos mun innan idag så förklarade det allt! Hans sura och gnälliga humör, att han vaknar i alla fall två ggr per natt/morgon. Han hade början på två tänder i mitten där nere som är på väg att tränga igenom tandköttet, aj! Synd om honom, men själv blev mn ju helt bölig nästan av ett framsteg till i hans utveckling=)
Så nu får vi hoppas på att dom två bissingarna snart titar fram så att han slipper ha ont och vara ledsen hela tiden. Men iförsig så kommer det ju nya tänder hela tiden nästan så det går nog inte undgå!

Nu har vi äntligen städat klart och här känns rent och fint!

Igår körde vi till Burlövscenter och köpte hundmat, sen in till Malmö, hälsade på Busetto! Det var trevligt, vi har ju inte setts sen i sommras!
När vi varit där så körde vi till Arlöv igen, hem till Denise och Peter. Var jätte skoj att få se hur dom bodde och så, riktigt fint var där! Dom har så stort och öppet i hela huset! Visst har vi med det för vi har typ fyra meter högt i tak, men jag önskar ändå att man haft mer yta så att man har möjligheter till att fixa och möblera om och hit och dit=P
Sen när vi varit där en timme körde vi hem för magen skrek av hunger! Hem och åt det sista av räkbomben som vi hade kvällen innan till middag, sen körde jag iväg och hyrde film! Det blev "Center stage Turn it up", en sjukt bra dansfilm! Fick tipset på Sabbes blogg hihi!

Tror Theo somnat nu, det behöver han..
När Dennis är klar ute i garaget med bilen så blir det nog att nån av oss kör och handlar till middagen och lämnar filmen. Ikväll blir det korvstroganoff!

Ser ut att bli fika i Ystad på tisdag eller nån annan dag i veckan med "föräldrargrupp-mammorna" ska bli skoj! Det är så kul att ha något att jämföra med och någon att prata med om allt som händer i bebbarnas utveckling nu=) Visserligen är Theo yngst, men vad jag tycker så är han verkligen inte efter i utvecklngen;P Så det ska bli trevligt! Vi ska vara hemma hos Maria.N för det hade blivit lite jobbigt att fika på stan med typ fem barnvagnar hehe!

Trevlig kväll!♥



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, precis! Vi målade grått i barnrummet när vi flyttade in lägenheten, tänkte att det är mycket som passar till det & då visste vi ju inte om det skulle bli en pojke lr flicka. men jag tror det blir fint :) annars får vi måla om, haha! Det är många som gör så; kör bara rosa till flickor & blått till pojkar, men sådan är inte jag.

2009-02-01 @ 14:35:58
URL: http://johannasignal.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag hoppas verkligen det, för nu är allt tråkigt!

2009-02-01 @ 15:14:14
URL: http://emmajeppsson.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är jättebra med oss. :)

Ja, det känns faktiskt lite för tidigt att lämna över sitt barn till någon annan, det är ju självklart individuellt men tanken på att lämna Grim på dagis vid 1 var ganska skrämmande för mig, nu känner jag dock att han skulle må bra av dagis, få leka av sig, träffa andra barn mer. Jag tror att han är redo nu helt enkelt. Vissa barn går ju inte ens vid 1 års-åldern, det känns lite konstigt att de då ska på dagis av någon anledning.



Jag har sagt det förut men jag måste bara säga det igen. Gosh vad söt han är din lilla Theo! Helt gudomlig!



Ha en superdag!

2009-02-01 @ 16:34:52
URL: http://theerika.blogg.se/
Postat av: naddie

jag fick nog andas in typ 7-10 andetag :P dock sa hon att man kan reagera anuurlunda vid värkar :)

2009-02-02 @ 08:41:48
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: naddie

jo det tycker jag! ska kolla upp min vecoplanering så skriver jag lite senare idag :)

2009-02-02 @ 08:42:55
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Sandra [snart 2barnsmamma]

Fin han är lillkillen! :)

Olika det där med tänderna, märkte inte ens av att min son fått tänder nästan .. hehe, sa inte ett ljud ;P

2009-02-02 @ 13:39:59
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/
Postat av: Sandra [snart 2barnsmamma]

mm, en del barn får ju feber och blir sjuka av att tänderna är påväg upp. så där har man haft tur! :)

2009-02-02 @ 15:28:58
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/
Postat av: Sandra [snart 2barnsmamma]

Min son är också väldigt snäll. Han hade öroninflammation en gång och han visade det inte genom att gnälla och gråta utan jag gissade det till mig för att han petade sig i örat en hel dag. Mer än så var det inte. Konstigt egentligen för att ha ont i örat är ingen hit.

2009-02-02 @ 19:34:20
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/
Postat av: Natalia

fyfan vad söt!!

2009-02-05 @ 01:48:38
URL: http://dedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0