Det här med en bloggpause...

Det handlar inte bara om att jag inte har något att skriva om, för det har jag dom flesta dagarna. Det som det de handlar om är att jag verken vill eller kan skriva ut personliga saker här i bloggen, dels för att det inte är smart och dels för att folk inte tycker jag ska göra det. Fick ju denna kommentar av Anonym :

Anonym om Bloggpause?:
Sluta blogga P, och finn dig själv, kram från en som tänker på dig väldigt ofta.

Vet inte vem det är...

Jag anser att varför ska jag fortsätta blogga när jag inte kan skriva om det jag vill! Jag vill skriva om min känslor som mamma, om mitt liv och min relation till min son mm. Varför kan jag inte göra det? Min blogg är en sorts hobby jag har... Det finns så mycket människor som jag bryr mig om och som bryr sig om mig som jag aldrig nästan har tid att träffa som genom min blogg hänger med i mitt liv.
Exploderar ibland av alla känslor och hade bara velat vräka ur mig allt i bloggen men nä..väljer att inte göra det för att skydda mig själv och andra. Min blogg har på något fånigt sätt bivit en del av mitt liv.. Har lixom avsedda tillfällen underdagen som är till för att blogga. Träffar ofta folk som säger att dom läser min blogg och det är även folk jag knappt känner. Finns säkert en del som aldrig träffat mig som läser oxå och det tycker jag är jätte skoj=)
Sen får man ju avstå från att läsa om man nu inte tycker om det jag skriver. Men folk får faktiskt respektera att detta är min blogg, en slags dagbok som jag skriver ner allt jag känner för i och jag drar själv gränser för när jag tycker det blir för personligt.
Förmodligen kommer jag inte sluta blogga pga att jag tycker det är kul, men kommer nog minska på antalet inlägg för att det inte ska kännas  som ett måste eller nästan som ett beroende att blogga.

Tack för era kommentarer ni som vill att jag ska fortsätta blogga, speciellt Naddies, det värmde verkligen.

Sen en sak till.. Som ni kanske märkt så är det jätte mycket stavfel och tabbar i mina inlägg, förklaringen till det är enkel: dryga platta tangenter och några fingrar som tror dom kan skriva snabbare än vad dom egentligen kan! ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta var ju ett personligt o "känslosamt" inlägg. Fortsätt med det, det är din blogg ,det är här du uttrycker dig. Gillar folk det inte, sluta läs. Jag tycker iallafall att du ska fortsätta, det är bara du som kan lägga "ribban" på hur känligt det kan bli..

2009-02-09 @ 21:32:59
Postat av: Johanna

Jag tycker absolut att du ska fortsätta blogga!

Och du ska skriva om det som faller dig in, bl a. känslor. Alla har vi våra syften med våra bloggar - vissa skriver om mode & andra skriver om sitt liv.

Det är upp till var & en. Jag gillar din blogg starkt, och tycker det är jättekul att läsa om ditt liv som blivande mamma, eftersom jag själv snart är i samma situation. Och livet som ung mamma är inte ett "liv på rosa moln", därför tycker jag även det är intressant att läsa om dina "motgångar" också, du förstår säkert vad jag menar. Som du skrev; gillar inte en del det du skriver får dom väl låta bli att skriva. DETTA ÄR DIN BLOGG PERNILLA! :)

2009-02-09 @ 22:04:14
URL: http://johannasignal.blogg.se/
Postat av: Johanna

låta bli att läsa* (ler)

2009-02-09 @ 22:05:43
URL: http://johannasignal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0