Våran efterlängtade Bebbe!

Ja man längtar verkligen efter dig ännu mer när man får se dig röra sig där inne:) Jag och dennis var på sista ultraljudet idag och det var lika spännande som alla andra ggr! Han vägde ca.2300g och alla mått stämde precis med tabellen barnmorskan kollade i. Så hon konstaterade att om jag inte går över tiden för mycket så kommer det att bli en helt normalstor bebis:) Han kommer ungefär öka sin vikt med 200g i veckan nu fram tills BF. Vill bara att tiden ska gå så jag och Dennis kan få pussa på vår lille bebis och lära känna vårt lilla mästerverk:)

Till helgen ska nog Dennis måla barnrummet:) Jag ska hjälpa till med allt förarbete, men sen får han göra resten själv imed att det inte är så hälsosamt för bebisen om jag andas in en massa stark färg. Men boarden kan jag hjälpa till med sen oxå:) Fan va fint rummet kommer bli! Ska ta före och efter bilder sen och lägga ut så ni kan se själv.
Sen nästa helg igen tror jag att vi ska hämta barnvagnen. Jag vill ha allt hemma i tid i fall han skulle få för sig att kika ut tidigare än planerat.
Tvättade faktiskt lillens alla lakan och sånt igår så det är förberett.. Sen ska jag bara tvätta alla hans små kläder oxå, men det väntar jag lite med.
Var och hämtade kläderna jag beställt igår. Så fina dom var:) problemet var bara att jag fått dubbelt av exakt allt jag beställt:S Tyckte väll det var lite dyrt..hehe Men bodysarna behöll jag för det är ju sånt som används ofta så det gör inget man har dubbelt. Men jeansen och joggingdressen tog dennis med sig till jobb och frågade sin jobbkompis som precis fått en son om dom kanske ville köpa det och det ville dom:) Så då slapp vi skicka tillbaka det, och dom fick det ju självklart en hundralapp billigare! Så det löste sig tillslut:)
Nu har vi bara lite kvar i klädväg att köpa: några par strumpor till, nån pyamaser, nån mössa och några klädesplagg i storlek 56 för vi har bara vågat köpa i storlek 62 och det är ju lite stort i början... Men nu när vi vet att det kommer bli en normalstor bebis så kan man ju köpa lite mindre;)

Ne nu måste jag verkligen gå och duscha.. Ska träffa Malin i ystad klockan sex, vi ska ta en kvälls fika:) Försökte få tag på Anniken oxå här på msn och fråga om hon ville med men hon svarade inte:S Kanske får tag på henne senare annars får vi fika en annan dag:)

Ne nu gnäller Brandie efter mat så nu får jag skynda mig innan hon blir riktigt sur här:-P
Ajöss!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej gumman!

Vad underbart det var att få träffa dig igen! Bara sitta o prata o ha det allmänt mysigt! För att inte glömma bebbens sparkar! =)

Ha d fint!

Puss

2008-08-21 @ 21:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0