Underbart!:)

Underbart att solen visar sig idag! Man blir genast på så mycket bättre humör:)

Har precis kommit hem från Ystad, var hos barnmorskan. Allting var jätte bra med bebben:) Hjärtljudet var bra och hon kände oxå så huvudet låg rätt fortfarande och det gjorde det! Inte nog med det, huvudet var oxå fixerat som det heter när den sjunkit ner en bit med huvudet och lagt sig till rätta och han kommer inte flytta rundor mer nu. Skönt och veta att allt går bra framåt:) Mitt blodvärde var dåligt som vanligt, 106. Men tänker inte käka järntabletter och få problem med magen igen! Hon sa att det var ju ingen fara för barnet, var ju mer det att man behövde ha lite bättre blodvärde inför förlossningen imed att man förlorar en del blod och då kan det ta ett tag att repa sig igen.

Igår efter jobb körde jag hem och kom på att jag inte hade ett skit att hitta på... Så jag körde i min ensamhet till boolsson och tröst shoppade lite:-P Köpte lite babykläder, underkläder till mig själv och även lite hygienartiklar tex ny tandborste:)
På vägen hem ringde Dennis och sa att han var på väg hem för han pallade inte jobba längre (skulle egentligen jobba till 20) Jag blev jätte glad för då slapp jag sitta hemma i min ensamhet hela kvällen:-P

Idag ser dagen ungefär ut så här: Jobba, sen hem och städa, måste även tvätta lite, gå en lång promenad med brandie om det fortfarande är väder till det.. och sen har jag inga mer planer för denna dagen:-P

Jag blev jätte ledsen igår..kanske låter löjligt men för mig var det hemskt... När jag hade duschat och stod framför spegeln så såg det precis ut som att jag började få bristningar på ena sidan av magen. Blev helt skräckslagen! Varför just på magen där det syns så mkt? Dennis tröstade mig med att det va ju faktiskt inte så farligt och det är ju värt det! Plus att han älskar mig lika mycket ändå. Men jag kunde ändå inte släppa det... Idag sa barnmorskan att det var inte alls det bristningar, syntes inte en bristning på flera mil. Sen förklarade hon typ hur det skulle sett ut om det var det och hit och dit..hehe! Jag blev överlycklig!:) Även om det inte är hela världen så vill inte jag att min 20åriga kropp ska se förjävlig ut! Men som dennis sa, vilket fall som helst så är det värt det! Skulle ju inte välja bort vår bebbe för att rädda min kropp! Lite bristningar är ju inte hela världen när man tänker efter..

Ne nu ska jag käka frulle framför våra bästa år:-P Sen blir det jobb!

Take care!

Kommentarer
Postat av: Anniken

Om du inte tål järntabletter så tryck i dig järnrikmat. Typ allt grönt. spenat, brokoli, blodkorv. Jag vet, inte det godaste men för din hälsas bästa :) antagligen har du redan hört det här några gånger.

Förstår dig att du inte vill ha bristningar. Inte kul alls. Men det är som du säger, vad offrar man inte för bebisen. Förstår din rädsla iaf. Kan erkänna att jag har bristningar på min kropp. Det fick jag när jag växte förfort i 7-årsåldern. Och jag har klarat mig bra ändå :) dessutom anpassar skinnet sig och de syns mindre och mindre. så om du ändå skulle få bristningar så tror jag allt att de försvinner mer eller mindre när den lille kommer ut och din mage går ner till det normala :)

Vi ses!

Kram!

2008-08-28 @ 10:02:20
URL: http://anniken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0