Hemma idag...

Igår på jobb mådde jag inte bra... Blodtrycket höll på att spöka som vanligt och jag blev tvungen att sätta mig inne på kontoret en lång stund för mina arbetskamrater sa att jag inte hade nån färg i ansiktet:S Hatar att må så dåligt! Man känner sig så jävla dum..känns som man är mer ivägen än vad man gör nytta! Vilket fall som helst så fortsatte jag att må dåligt framåt eftermiddagen så jag fick ringa och avboka vattengympan:( Så tråkigt... Men kändes inte så kul att behöva köra själv till ystad i det tillståndet och sen bada i 35 gradigt vatten när man redan var yr i bollen!
Men det blev föräldrarkursen ändå, dennis kunde ju köra då plus att man bara sitter stilla där. Och där var det trevligt som vanligt:) Denna gången pratade vi mest om smärtlindring, inte det roligaste ämnet men kan ju vara bra att veta lite om det för både jag och dennis är helt ute och cyklar när det gäller sånt:S Nästa gång ska vi prata om ammning och tiden på BB efter förlossningen, lite roligare att prata om än en massa smärta:-P
Barnmorskan visade oss en film igår, som handlade om förlossningen. Jätte fin film faktiskt! Helt otroligt asså! All denna smärta och allt det jobbiga som dom gick igenom tillsammans med sin partner..men ändå när barnet kom ut och dom fick se det för första gången så va det precis som hela världen försvann! Precis som att det bara fanns kvinnan, mannen och bebisen i rummet. Vilken glädje det måste vara! Längtar efter att få känna det glädjen:)

Idag blir det inget jobb, ringde för en stund sen och sa att jag fortfarande mådde dåligt. Känns inte så kul att jobba när man inte mår helt bra plus att jag inte vill riskera att få ett sånt anfall igen för då känner jag mig så dum:-P
Så idag blir det brandie-mys och måste även tvätta nån maskin tvätt..

Tilda min vän..saknar dig så! Hoppas du ringer idag, annars ringer jag dig!:)

Anniken va synd att ruschen kom precis när jag va där.. Dåligt planerat av mig! hehe! Tänkte gå och säga hejdå till er inna jag gick men sen bara strömmade det in folk så jag tänkte..nää dom har nog inte tid hehe! Ska till ystad igen på torsdag, fast det är i försig på morgonen. Ska vara hos barnmorskan kl åtta, men tänkte käka lite frulle på mcd. Du kanske jobbar då? Annars ska vi ju på föräldrarkurs på måndag igen och det brukar ju bli en runda in på mcd då för att magen ska hålla sig mätt hela kvällen haha! Ta hand om dig!

Just nu sitter jag och dricker varm oboy med vispgrädde, lyx va?? :)
Dennis var jätte snäll mot mig igår, han köpte kladdkaka och grädde..tror han gjorde det för att försöka få mig att må lite bättre. Det hjälpte nog lite:-P

Då va man i vecka 34 idag då om man räknar rätt:) Jag tycker du kan bli lite tidig, inte för tidig men kanske en vecka eller så i alla fall... Vill verkligen inte gå över tiden! Sen tycker jag att slutet av september låter mycket tidigare på året än början av oktober.. Så då kommer det inte kännas som att du fyller år så sent hehe!
Det viktigaste av allt är ju ändå att du kommer ut frisk! Längtar efter dig bebben<3 Som du höll på att sparka igår under föräldrarkursen, hade verkligen svårt att koncentrera mig på annat än dig där inne. Hade magen mot bordskanten och det kändes som du skulle flytta hela borde emellanåt.. En stark liten krabat:)

Nu skriver jag bara massa om allt och ingenting.. Får väll ta och gå och göra lite nytta här i hemmet.
Sen fastnar jag väll säkert vid våra bästa år:S Asså det e helt sjukt.. Jag och sanna har kommit fram till att vi hatälskar det programmet.. För även om man tycker det är sjukt tramsigt och man stör sig på dom dåliga skådespelarna varje gång man ser det så kan man inte låta bli att titta på det om man inte har nått annat för sig. Slår jag på tvn och det är våra bästa år så bytar jag inte kanal, varför?? haha Ja problem har vi alla här i livet..och detta var ett av mina:-P

Allt för mig idag.. Ta hand om er!


Älskar daii! <3


Kommentarer
Postat av: Emma

Nej, det är väl för att det trycker på.. Därför är jag öm i ryggen, längst ner liksom.

Ska få låna en värmedyna av pappa så får vi hoppas på att det blir bättre. Annars får jag väl gå o få massage.

Trodde aldrig att man skulle märka så pass mycket av graviditeten och så tidigt! Men det kanske är ett tecken på att det blir lättare ju längre det går?

Hoppas att allt är bra med dig idag gumman. Slår nog en signal till dig senare, eller imorgon.

Ta hand om dig. Puss!

2008-08-26 @ 10:36:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24711
Postat av: Anniken

Ska du äta frulle innan eller efter barnmorksan? Jag börjar elva så om du ska äta efter så kan vi ju ta en frukostfika tillsamans :)

Krya på dig med blodtrycket eller vad man kan säga.

Puss

2008-08-26 @ 21:15:44
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken fin bild på dig o dennis :)

2008-08-29 @ 13:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0