Föräldrarutbildningen!

Ganska roligt ord.. Låter precis som att om man går den utbildningen så är man en utbildad förälder, men riktigt så lätt är det juh inte!
Det var faktiskt riktigt lärorikt, och det var även kul att träffa andra människor som går igenom samma fas i livet som jag och Dennis. Alla som var där skulle ha i början av oktober, men jag kan ju lätt säga att min mage var minst och jag och dennis var yngst. Dom flesta var runt 26, men jag var beredd på det. Det är ju faktiskt vanligare att få barn i den åldern än när man är tjugo. Vi delades in i olika par, och fick typ intervjua varandra för att lära känna varandra. Jag pratade med en trevlig tjej som ska få en flicka som är beräknad den första oktober, sen pratade Dennis med hennes sambo. Sen när alla pratat av sig en stund och delat lite tankar så skulle vi berätta för alla om denna personen som vi "intervjuat", lite jobbigt imed att jag absolut hatar prata inför folk jag inte känner men det gick faktiskt jätte bra:)
Efter det berättade barnmorskan mest om förlossningen och dom olika faserna och en masa annat. Imed att jag är så jävla nyfiken så visste jag ju redan det mest för jag har läst en del på internet om man säger så:-P hehe! Men jag tyckte det var bra för dennis att lära sig en del imed att han typ inte vet ett skvatt om värkar eller när man ens ska åka in!
Ja men i vilket fall som helst så var det trevligare än jag föreställt mig!

Just nu sitter jag och försöker få ner två mackor i magen, men det är svårt för jag är så nervös... Börjar jobba om lite mindre än två timmar. Jag är helt rädd att jag inte ska hitta dörren jag ska gå in i eller nått sånt:S Men jag får väll ta och köra ett tag innan så ja hinner gå vilse ett par gånger om det behövs.
Hoppas verkligen att dom är trevliga på det nya stället! Berättar om det imorn..

Längtar tills på torsdag, för då ska vi få se vår Bebbe en sista gång innan han kommer till världen:) Tycker det är lika spännande var gång:)

Ne nu finns det väll inte så mycket mer att skriva... Jag får väll ta och klä på mig lite kläder och göra mig i ordning!

Mitt vrålåk just nu;) (Egentligen dennis)


Kommentarer
Postat av: Anonym

(svarar tillbaka)klart gumman jag räknar dig som en av dem vännerna, men om du förstår vad jag menar med att vi var ju tre som umgicks.haha. jag längtar tills din lille ploppar ut. jockes mamma fick igår, såå söt :D. gumman tillsammans tar vi oss ut ur svackorna, löser våra bekymmer och tar en dag i taget. men snart kommer lillen och då lär du vilja kasta mig ut ur huset :D haha.som min mamma sa, vårt öde e att vara vänner, vi gjorde så mkt tsm, kollade skolar men hamnade på en helt annan, men tog oss igenom den oxå ;) älskar dig min vän!

2008-08-19 @ 11:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0