För min egen skull...

Som jag skrev igår så var jag hos barnmorskan igår... Hon tyckte det var en dum ide att jobba ända fram till BF. Pratade med dom på jobb igår och dom tyckte samma sak, fast dom behöver mig där så ansåg dom att det var viktigare att jag tog hand om mig. Så nu har jag bestämt mig, ska sluta jobba två veckor innan BF. Alltså hade jag tänkte mig att min sista dag på jobb ska vara den 19.e september. Även om jag inte har några jätte stora problem med kroppen förutom lite ont i ryggen och dåligt blodtryck så anser jag ändå att jag behöver vara hemma och vila upp mig, man behöver även förbereda sig mentalt sa barnmorskan. Så detta gör jag för min egen skull... Kommer kännas skönt att få lite egen tid:) För sen när Bebben kommer så ska ju Dennis vara hemma i typ än månad så då får man ju ändå inte den tiden för sig själv som man behöver plus att jag kommer ha en bebis att ta hand om. Nä jag är nöjd med mitt beslut!

Idag är det äntligen fredag! Och man har två lediga dagar framför sig:)
Iförsig måste jag först jobba idag innan jag kan säga att det är helg, men snart snart är det helg:)

Jag och Dennis ska köra till Malmö så fort jag kommer hem idag. Ska hämta hem barnvagnen:) Känns lite tidigt, men strunt samma! Jag vill ha den hemma när bebben kommer så dennis slipper köra in själv och hämta den när jag är på bb. Sen är jag jätte nyfiken så jag kan inte hålla mig! :-P

Gud va jag längtar tills Bebben kommer ut! Det är jätte mysigt att vara gravid bortsett från vissa små saker, men nu vill jag bara att han ska komma ut till oss! Det är ju inte dags än så du kan ju hålla dig där inne i några veckor till i alla fall:-P Men jag saknar verkligen att kunna röra mig normalt, ta på mig dom kläderna jag vill mm. Jag vill helt enkel bli människa igen! Men sen samtidigt kommer det kännas jätte konstigt att inte vara gravid längre när bebben kommer ut:S Man har lixom vant sig vid den stora magen och att det nästan alltid rör sig där inne.
Ja man går oh funderar på mycket just nu...

Imorn ska jag och Dennis på nån släkträff (dennis släkt). Jag lär ju som vanligt inte känna så många..hehe! Fast av dessa släktingarna känner inte dennis så många i heller så det känns ganska skönt:)

Ne nu ska jag slänga mig framför tvn en stund innan det är dags att jobba!

Älskar min underbara Dennis♥

Tänkte lägga ut en magbild som dennis tog på mig igår. Alltså nu i vecka 34.

v.34

Kommentarer
Postat av: Anniken

Stora fina mage :)

Tror att du gör riktigt rät beslut att vara hemma de två sista veckorna. Det är trots allt ditt första barn så allt är ju nytt för dig. Och att hämta vagnen är ju bara skoj, hihi. Då står den där och verkligen kallar på bebben. Dessutom kan ni ju gå runt och träna hur man kör vagnen :P

Jag har inte hunnit prata med Malin men vi ska nog få ihop något. Och förresten, går du runt och har tråkigt de sista vå veckorna så vet du att jag gärna ställer upp med att umgås med dig och fördriva iden :)

Lycka till på veckans sista jobbdag och trevlig helg på dig! :)

Kramar!

2008-08-29 @ 09:12:43
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Anniken

Oj, nu läser jag igenom min kommentar. Vilka stavfel jag har men du förstår säkert :)

Lite rättelse:

rät=rätt

vå=två

iden=tiden



hehe, det är tidigt på morgonen så jag är nog lite trött :P

2008-08-29 @ 09:15:28
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Anonym

du vet om att jag alltid ställer upp gumman i vilka beslut du gör, och din mage blir bara sötare och sötare :)

2008-08-29 @ 10:33:24
Postat av: Anonym

du vet om att jag alltid ställer upp gumman i vilka beslut du gör, och din mage blir bara sötare och sötare :)

2008-08-29 @ 10:34:23
Postat av: Martina

glömde skriva att det var från mig ;) haha

2008-08-29 @ 10:36:48
URL: http://martinapedersen.blogg.se/
Postat av: Malin

Min lilla tjockis! ;) Jag är absolut på att fika! Ska bli riktigt mysigt! Vi får höras.

Puss

2008-08-29 @ 13:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0