Sprutor, aj aj aj!

Hemkommen ifrån alla doktorbesök nu=P
Theo fick två sprutor av barnmorskan idag, uscha va hemskt det  var. Första sprutan bara gnydde han till lite när han fick, sen andra sprutan den här nya som bara bar som är födda efter oktober får, då skrek han. Han grät och grät en lång stund efter för den svider en bra stund. BM sa att han förmodligen kommer vara extra gnällig idag och kanske imrogonbitti oxå men då skulle jag ge han en alvedon för då hade han förmodligen ont eller så kan han få feber. Usch, riktigt jobbigt var det, det kändes som att man plågade sitt barn imed att jag höll i han. Men nu sover han gott i alla fall efter en händelserik förmiddag.
Innan vi körde till BVC så körde vi inom Netto som just nu hade lite roligt till bebisar faktiskt. Köpte en 5-pack med söta bodisar och ett 2-pack, fast då i storlek 74 så att han kan ha det senar för nu har han redan så mkt. Sen köpte jag ett par söta mjuka skor som han kan han nu som är exakt samma färg som hans jacka, mörkblå och röd=) Sen köpte jag billiga våtservetter (natusan) och tre saxar (behövs i detta hemmet).
Efter BVC hämtade vi upp Sanna och körde hem och fikade och snackade skit, Theo sov en lite tupplur så länge. Tror alvedonen gjorde han sömnig. Sen var det dags att bege sig till MVC och Sanna var snäll nog att följa med som barnvakt hehe! Kollade mitt blodtryck och det var bra, men dom kollade inte mitt blodvärde så jag får nog gå till en dokter och ta reda på vad fan det är för fel på mig! Börjar bli orolig.. Är yr, svimfärdig, skakig, illamående mm. Och imed alla dessa symptomer (som jag hade när jag var gravid oxå) så var det ju bäst att göra ett grav-test när vi ändå var i farten så jag slipper oroa mig. Det visade negativt men enligt BM så kan man inte vara säker imed att det inte var morognurin så jag får köpa ett grav-test och testa igen själv här hemme på morgonen. Men förhoppningsvis visar det nog negativit igen=)
Så för att dra en slutsats så blir det nog ett läkarbesök för pernilla och hoppas på det bästa att det inte är något allvarligt fel på mig!

Brukar aldrig skriva sånna här personliga saker i min blogg, men det är ju ändå min blogg(dagbok) så egentligen varför inte? Skriver ju inte sånt som jag inte vill att folk ska veta. Detta är helt enkelt mitt liv som mamma, lite komplicerat och oroligt liv förtillfället men väljer att dela med mig för att vissa som läser kanske behöver veta att dom inte är ensamma om att känna så här eller känna dåligt samvete över vissa beslut. Delar helt enkelt med mig av mina erfarenheter=)

Detta inlägg blev långt! Men nu ska jag sluta skriva och lägga min energi på att plocka undan här i hemmet, vika in ren tvätt i garderoben, hänga upp våt tvätt, tömma diskmaskinen och fylla den igen:S Med mera hehe!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vad önskar Ni i doppresent till Theo? Maila till [email protected]. Vi ses på lördag.

2009-01-20 @ 19:44:15
Postat av: Ida www.gotteochvi.com

USCH DET ÄR SÅ HEMSKT MED DE DÄR SPRUTORNA. ALGOT BRYDD SIG INTE HELELR OM DEN FÖRSTA, DEN SÅG HAN BARA FÖRVÅNAD UT AV MEN DEN ANDRA VRÅLADE HAN RAKT UT AV! HUVVA! TUR DOM INTE VACCINERAS VARJE DAG IAF =)



FORTSATT TREVLIG KVÄLL ÖNSKAR

www.gotteochvi.com

2009-01-20 @ 21:18:45
URL: http://www.gotteochvi.com
Postat av: naddie.

aha :) är det svårt? man kanske skulle våga sig på det trots allt :P



fresten pernilla, hur många "byxor" hade du till Theo i st. 56 (hur många är nödvändiga)?

2009-01-20 @ 21:36:40
URL: http://naddiegoespublic.blogg.se/
Postat av: Sofie

söt son :)

vad är det mer för spruta dem ger nu?

2009-01-24 @ 17:29:07
URL: http://sofiepbrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0