Ultraljud=)

Kom hem ifrån ystad för en stund sen.. Har varit på tredje och näst sista ultraljudet. Detta var bara ett kontrollultraljud för att se om min moderkaka hade flyttat sig för den låg fel. Men det hade den och allt såg bra ut. Visst kan den flytta sig igen men vi får hoppas att den stannar där den ska. Nån annan som gärna får flytta på sig är vår lilla bebis som ligger med gumpen neråt.. Finns ju chans att han lägger sig rätt men måste ändå prata med min barnmorska om detta nästa gång vi ses. Nästa ultraljud är i vecka 34 så då kan vi ju se om han flyttat sig. Anledningen till att jag skriver HAN är för att detta ultraljud oxå visade att det är en liten pojke där inne:) Var tvungen att fråga barnmorskan efter ultraljudet om det fortfarande såg ut att vara en pojke för det var inte samma person som gjorde ultrljudet på mig sist..i alla fall så sa hon att ja det såg tydligt ut som en liten pung där:-P haha! Just nu väger han 1300g och längden kommer jag inte ihåg vad hon sa och det verkar inte stå på papperna men det va i alla fall exakt så mycket som är normalt för denna veckan. Så skönt att veta att allt är bra där inne och att han växer normalt:) Det roliga var att han pussade hela tiden och räckte ut sin tunga:-P Han pussade sitt ben några ggr hehe! Det såg ut som han hade en riktig pussmun..efter sin mamma:-P
Nu får man hålla sig i sex veckor till nästa ultraljud, längtar redan...:)
Jag tror att jag kommer våga köpa lite blåa kläder nu iallafall hihi!

Känner inte alls för att jobba idag... Börjar om en halvtimme:S men men sånt e livet!
Riktigt fint väder ute idag..hoppas det håller i sig tills ajg kommer hem så det blir en mysig promenad med brandie i eftermiddag:)

Ne nu får jag väll ta och äta en macka och sen cykla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0