Glukosbelastning!

Har varit på mödravårdcentralen hela morgonen. Kom dit vid åtta och drack den äckliga sockerlösningen (låter inte äckligt men jag höll på klökas många ggr). Dennis var med som sällskap och imed att jag verken fick äta eller dricka något imorse så var det bra att han körde för jag mår jätte dåligt om jag inte äter det första jag gör när jag vaknar. När jag druckit klart sockerlösningen som inte fick ta mer än 5 minuter att dricka upp (tog nog lite mer hehe) så pratade vi en stund med barnmorskan. Vi ska ju snart börja i en sån här föräldrar grupp så hon informerade mig lite om det plus att hon anmälde mig till vattengympa för gravida. Först ville jag inte gå på vattengympa men sen när jag tänkt en stund så kom jag fram till att jag behöver röra på mig lite mer och jag älskar ju vatten;-P
Sen lyssnade vi även på bebisens hjärta, dennis var med om det för första gången:) Allting lät jätte bra och man kan inte hålla sig från att le när man ligger där och lyssnar på den lilles hjärta som bankar på som tusan! Mätte magen gjorde vi oxå och den hade vuxit en del sen sist:-P hehe! Sen när vi va klara så fick vi gå ut och sätta oss och vänta i en och en halv timme till ungeär..usch va långtråkigt det var och trött som tusan var man oxå. Läste lite tidningar och sen satte dom även på en film till oss som nog var ifrån istiden eller nått...man blev mer skrämd än klok av att titta på den hehe!
Sen äntligen var det tid och ta ett stick i fingert och sen fick man åka hem:) Mitt blodvärde är ju väldigt lågt men det har det varit ända sen inskrivningen, men blodsocker och så var det inget fel på! Så nån graviditetsdiabetes behöver vi nog inte oroa oss för.
Innan vi körde ifrån ystad fick vi stanna och köpa varsen bagel för båda två var sjukt hungriga. Sen körde vi hem och nu sitter jag här:) Dennis har kört och jobbat och slutar väll typ vid sex nångång.
Tänkte köra hem till Sanna en sväng om en stund..
Helt sjukt vad jag knaprar isbitar.. Jag har alltid älskat att äta is men nu är det ju onormalt mycket:S Går nog två isflak från frysen om dagen.. Hhaha hel sjukt.. Men det är ju inte onyttigt i alla fall;)
Ne nu ska jag gå ut i trädgården till min vovve, underbart väder idag juh!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0