Julbak!

Julbakat med Sanna idag=) Blev väll lite katastrof i början.. När vi kom hem och hade varit och handlat så vaknade Theo som sovit så gott i vagnen. Och så fort han vaknat började han skrika, riktigt sånt skrik som om han inte fick luft och helt röd var hela han. Jag blev jätte rädd för det är inte ofta Theo skriker.. Antog att han nog blivit smittad av mig ändå och förmodligen hade feber eller ont i halsen. Tog tempen på han och han hade inte feber men bad ändå sanna köra till apoteket och köpa alvedon för ont nånstans hade han i alla fall. När hon var iväg så bäddade jag in lillen i en filt och gav honom lite mat och då blev han tyst. Sen när sanna kom tillbax så gav jag han en pandodil (som sanna köpt). Dennis kom just då in genom dörren, hanhade kört hem ifrån jobb när jag förtvivlat ringde han.. Skulle ju bara be han köra till apoteket innan han kom hem men han märkte nog att jag behövde han hemma, så det var ju jätte gulligt=)
Sen tog dennis theo så att jag och sanna kunde börja baka och inom en liten stund så somnade han och han sover fortfarande (4 timmar senare) så han var nog ganska slut.
I vilket fall som helst så börjad vi baka. pepparkakorna blev sådär, vissa för mjuka, vissa brända men sista plåten blev faktiskt bra=) Man lär sig av sina misstag=P
Sen första satsen lussebullar blev katastrofal för att vi följde ett väldigt konstigt recept.. Så vi fick gå in på internet och hitta ett bättre recept än det i min kakbok och när vi sen följde det receptet till andra satsen så blev det faktiskt bra=)

Lite jobbig dag idag faktiskt med skrik, tårar, snor och kräk! ..men även en mysig fast lite katastrofal julbakning=)
Hoppas min lille älskling vaknar och mår lite bättre för när han skriker så där så gör det verkligen riktigt ont i mig och jag vet inte vad jag ska ta mig till när det inte gör trösta han på något sätt!

Ne nu ska jag försöka slita bort Dennis ifrån PS3 och få han att hjälpa mig komma på vad vi ska käka till middag. Alltid lika kul! NOT! Ingen fantasi...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Denise

Hoppas lussekatterna blev bra=) Ang färgningen så är det inget som är farligt. I så fall hade jag inte gjor det, tro mig=) det enda som kan hända är att färgen inte blir som det var tänkt. Men mitt blev bra iaf=)

2008-12-12 @ 23:15:44
URL: http://snisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0