Föräldrar&barn-grupp/BVC

Denna dagen började med en glad Pernilla som fått bra med sömn för en gångs skull:)
Efter en lite stressig morgon där jag hade en timme på mig att göra mig klar och även att göra Theo klar och ge han mat så kom vi iväg vid tjugo över nio. Eva, Johanna, jag och Theo promenerade genom halva Sjöbo för att komma till församlingshemmet där det hölls en grupp för föräldrar och deras barn. När vi kom dit förstod vi att denna grupp var för lite äldre barn, men vi satte oss ändå och fikade lite och tittade på när dom söta barnen bakade fina pepparkakor:) Så jag och Theo får vänta ungefär två år innan denna grupp är nått för oss. Men imorogn är det babycafe och babyrytmik på samma ställe:) Och där är alla barn under ett år och uppdelat i två grupper 0-6månader och 6-12månader så det är ju bra. Ska bli riktigt kul och Johanna ska följa med som moraliskt stöd precis som dom gjorde idag hehe!

Sen var det dags för BVC där Theo blev undersökt av fabror dokter. Allt var bra med Theo och han var "stark och stadigt" enligt doktorn, men det visste vi ju redan att han var! Men nu fick vi ju ialla fall berättat för oss att någon annan tyckte han var stark för att vara så liten. Men det kan ju inte vara negativit i alla fall!
Theo är nu 59cm lång och väger 5640g, OJ vad han växer! Inte konstigt att kläderna inte passar lägre, snart dags att gå upp till storlek 62.

När vi kom hem så spenderade jag och Johanna resten av dagen hemma hos oss framför tvn.
Och nu har jag och Dennis precis käkat lite korvstroganoff och tänkte gå en sväng. Men frågan är om det är så bra att vi går ut och går för då somnar väll den lille och det vill vi inte för då lär han inte sova inatt. Men vi får se hur vi gör..
Senare blir det "Färjan" och titta på fyran när Shirley, Sanna och Sonja sjunger fina julsånger!

Nu blir det duschen !

Kommentarer
Postat av: Malin

Oh, vad mysigt det låter med en härlig vinterpromenad och sen lite julstämning framför tv´n.

Jag ska ju inte säga att jag inte har det bra, för det har jag! Låg tre timmar på stranden idag o sen har jag sett efter 40(!) söta barn! Det är livet i Thailand det =)

2008-12-02 @ 15:24:01
URL: http://olssonmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0